תזונה נכונה לסטודנטים לקראת תקופת המבחנים – צנטרום פרפורמנס

סטודנטים בתקופת הלימודים באוניברסיטה או במכללה, ועל אחת כמה וכמה בתקופת הבחינות, צריכים לתפקד בשיא היכולת הפיזית והמנטלית, למרות מצב הסטרס בו הם נמצאים. אם נוסיף לכך שעות לימוד ארוכות מידי יום ולרוב הרחק מהבית, מהגז והמקרר, ניתן להבין למה הסטודנטים צריכים התייחסות מיוחדת בנושא התזונה. עינת ששון, הדיאטנית הקלינית של צנטרום, מציעה לסטודנטים מספר פתרונות תזונתיים לתקופת הלימודים והבחינות:

  1. הכרה בבעיה היא חצי הפתרון קודם כל חשוב להכיר בכך שבתקופת הלימודים והבחינות קשה לשלוט בכל רכיבי התזונה ולספק אותם באופן יום-יומי. נטילה קבועה של מולטיויטמין המתאים לצרכי הצעירים ומתוגבר ברכיבים לאנשים פעילים פיסית ומנטלית, כמו צנטרום פרפורמנס, יכולה להקל על ההתנהלות התזונתית ולתת רשת בטחון של רכיבי מפתח להם הגוף זקוק מידי יום לתפקוד.

כל טבליה של צנטרום פרפורמנס מכילה 29 ויטמינים, מינרלים בתוספת ייחודית של צמחי המרפא ג׳ינסנג וגינקו -בילובה העשויים לעזור לשיפור הזיכרון והערנות ולשמירה על רמות אנרגיה גבוהות. נטילה של צנטרום פרפורמנס מידי יום עשויה לעזור לשמור על הגוף, כדי לעמוד  בקצב ולהפיק את המקסימום מחדש.

  1. איזון קלורי בין התזונה והפעילות הגופנית – חלק גדול מהיום מוקדש ללימודים המתבצעים בישיבה, מצב שבו רמת צריכת האנרגיה של הגוף נמוכה יחסית. בתקופה כזו קל יחסית לגוף לצבור עודפי קלוריות ולעלות במשקל. על מנת למנוע את העלייה במשקל מומלץ לאכול בשעות קבועות ולא להחזיק בבית או בתיק מלאי של חטיפים, המשמשים לעיתים כפיתרון מוטעה להפגת עייפות, מתח ושעמום.

מומלץ גם לבצע פעילות גופנית של כחצי שעה בתדירות של שלוש-ארבע פעמים בשבוע, בסביבת המעונות או הבית, פעילות התורמת גם לתפקוד הגופני וגם למניעת העליה במשקל. מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לפני תחילת הפעילות הגופנית.

  1. הקטינו את שעות הישיבה הממושכת בתקופה האחרונה נבדק הקשר בין ישיבה ממושכת לבין עליה בסיכון לחלות במחלות כמו סכרת ומחלות לב. נסו לקטוע את הישיבה הממושכת ע"י עמידה בעת קריאת טקסט, הליכה, שיחה בטלפון וכדומה.
  1. הימנעות מרכבת הרים של סוכרים – כדי לשמור על כושר הריכוז ולא לחוש רעב, חשוב שרמת הסוכר בדם תישאר בתחום קבוע.

מומלץ להימנע מממתקים, עוגות וחטיפים עם סוכר, שתורמים הרבה סוכר וקלוריות, אך חסרים ערך תזונתי אמיתי ויגרמו לתנודות קיצוניות ברמת הסוכר בדם.

לעומת זאת מומלץ להצטייד במשך היום במזונות המבוססים על פחמימות מורכבות, כגון כריכים מלחם מלא, חטיפי דגנים מלאים, לאכול גם 2-3 פירות, וכמובן ירקות ללא הגבלה, כגון מלפפון, עגבנייה, פלפל, חסה, או גזר.

  1. חלבונים חלבונים חלבונים – לרוב קל יותר לחיות על סנדוויצ’ים בתקופת הלימודים, אך מומלץ להקפיד בכל מקרה על תזונה שתכיל את כל אבות המזון. כדאי להכליל כמות יפה של חלבון, כמו טונה, פסטרמה דלת שומן וגבינות קשות דלות שומן אשר כמותן בסנדוויץ' רבה יותר מגבינה למריחה. כדאי לשלב בסלט קטניות, ביצים ואגוזים המספקים, גם חלבון, ויטמין B12, ברזל ואבץ.
  1. יש שומן טוב –  שמנים ושומנים צמחיים, כגון: שמן זית, שמן קנולה ,שמן סויה, אבוקדו ואגוזים חיוניים בתפריט היומי על מנת לספק חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 הקשורות בין היתר גם לתפקוד תקין של מערכת העצבים והמוח.

רצוי להוסיף את השמן בסלט ירקות או במזון מבושל, ולא להרבות במזונות מטוגנים כגון צ'יפס ושניצלים עם ציפוי, התורמים קלוריות רבות ועלולים לגרום לעלייה במשקל.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.