סרט – הרפתקה בשחקים – מ- 11.7 בבתי הקולנוע – סרטי יונייטד קינג

אנו בתחילתו של חופש הגדול ובחיפוש מתמיד באיזה פעילות

להעסיק את ילדינו.

אחת הפעילויות שאני מאוד אוהבת היא בילוי משפחתי בבית הקולנוע.

בשישי אחרון צפינו עם הבנות בסרט מאוד מרגש ושמו הרפתקה בשחקים, שהוקרן במיוחד לעיתונאים בסינמה סיטי גלילות ומ- 11.7.19, תוכלו לצפות בו עם ילדיכם בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

העלילה:

יותם ונועה (אמיר טסלר והילה נתנזון), נער ונערה חובבי תעופה בני 13,

מוצאים ב"בית קברות למטוסים" גרוטאה של מסרשמיט, מטוס הקרב הראשון של חיל האוויר. יחד עם מוריס (אריה צ'רנר), זקן ערירי שהיה טייס קרב בשנות החמישים הם מחליטים לשפץ את המטוס ולהטיס אותו במפגן יום העצמאות כנגד כל הסיכויים.

חוץ מקשיים טכניים, דרישות הלימודים ותחילתה של אהבת נעורים, הם צריכים להתגבר גם על ההתנגדות של ההורים. אמו של יותם (ריקי בליך) משתמשת באסתמה של בנה כדי להרחיק אותו מהתחום לאחר שאביו הטייס מצא את מותו בהתרסקות, ואביה של נועה (נתי רביץ) הוא טייס קרב במילואים שמתייחס אליה כילדה צעירה שטיסה זה עדיין לא בשבילה.

לתמונה נכנס גם האח הגדול שלה, שמשפץ יחד עם אביהם את מטוס הספיטפייר השחור המפורסם כדי להטיס אותו במפגן האווירי של יום העצמאות – ולא מוכן שהמסרשמיט הוותיק יגנוב להם את ההצגה.

האם הם יצליחו לגעת איתו בשמיים?

סרט כובש לב ועיניים, עם אפקטים של אנימציה ממוחשבת בקנה מידה שטרם נעשה בארץ, אשר מעלה על המסך סוגיות רלוונטיות לכל המשפחה, בהן העצמת ילדים ובני נוער, עידוד צופים וצופות להגשים את החלומות שלהם – בלי קשר למגדר וגיל, התמודדות עם משברים, תושייה ויכולת התמדה, קשר בין-דורי וקונפליקטים בין הורים ולילדים, והבעת הערכה לדור המייסדים והאזרחים הוותיקים. ולבסוף – זוהי הזדמנות לחשוף את הקהל למטוסים הראשונים של חיל האוויר ולסיפורים מאחוריהם.

התסריט נכתב בהשראת "הרפתקה בטייסת", ספרו של עודד מרום, טייס קרב "אייס", אלוף הפלות מטוסי אויב, שהיה מפקדה של טייסת 101, "טייסת הקרב הראשונה".

בהשתתפות: אמיר טסלר, הילה נתנזון, אריה צ'רנר, ריקי בליך, נתי רביץ, דור הררי ואורי בלופרב.

הפקה: 2019 | אורך: 90 דקות | ישראל | שפה: עברית | תרגום: עברית.

כדי להשלים ולהעצים את חוויות הסרט יוצא לאור ספר עלילתי, מסעיר ומותח הנושא את אותו השם ומיועד לילדים ובני נוער. בספר "הרפתקה בשחקים" הסופרת מרים קוץ תרגמה את החוויה הוויזואלית למילה הכתובה בליוויו הצמוד של תסריטאי ובמאי הסרט, ליאור חפץ, אשר שאב את השראתו לתסריט מהספר שאהב בילדותו, "הרפתקה בטייסת" מאת עודד מרום, מפקדה לשעבר של טייסת הקרב הראשונה של חיל האוויר. הספר החדש, בהוצאת "ידיעות ספרים", רואה אור בימים אלו וניתן יהיה להשיג אותו בכל חנויות הספרים בארץ.

לטעימה קטנה מהסרט לחצו כאן

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.