נטרו את חוש הריח שלכם – המבחן שעשוי להבחין בסימני קורונה מוקדמים – לביצוע לבד

האם ידעתם שתסמין מוקדם של נגיף הקורונה, או COVID-19, הוא אובדן חוש הריח?
אתר SmellTracker משתמש באלגוריתם שמאפיין את תפיסת חוש הריח באמצעות 5 פריטים שיש בכל בית, ועשוי לעזור להבחין בסימן מוקדם למחלה ב-COVID-19.

למרות שלא מדובר בתסמין קליני מוגדר, חולי קורונה רבים מדווחים כי איבדו באופן זמני את חוש הטעם והריח. התופעה הפכה אף יותר נפוצה מצינון – שגם הוא מופיע במקרים מסוימים בקרב חולי הנגיף. כעת, חוקרים במכון ויצמן למדע בשיתוף המרכז הרפואי וולפסון, פיתחו פלטפורמה מקוונת המאפשרת לבצע ניטור עצמי של חוש הריח, במטרה לאתר מקרי קורונה בשלבי ההתפתחות המוקדמים, או בהיעדר תסמינים אחרים.

 לחצו כאן כדי לנטר את חוש הריח שלכם בפלטפורמה של מכון ויצמן והמרכז הרפואי וולפסון.

העדויות הרבות המצטברות בקרב החולים, הובילו לכך שחוקרים ברחבי העולם מנסים לפענח את הקשר בין אובדן זמני של חוש הריח והטעם ובין נשאות הנגיף. לפי דיווחים, נראה כי התופעה מגיעה כ-3-4 ימים לאחר שמופיעים התסמינים הראשונים של המחלה, כאשר רבים מן החולים מדווחים גם על אי יכולת לחוש את חריפות המזון. איגוד רופאי האף-אוזן-גרון בבריטניה ריכז נתונים ממדינות ברחבי העולם, וגילה כי כשני שלישים מהחולים המאומתים בגרמניה התלוננו על פגיעה בחוש הריח, ואילו בדרום קוריאה, כ-30% מהחולים עם תסמינים קלים דיווחו על פגיעה בחוש הריח. ממחקרים ראשוניים שנערכו בכמה מקומות בעולם, ובהם ישראל ואיראן, עולה כי תסמין זה מופיע בכ-60% מהחולים. מדענים מעריכים כי קיימים כיום בעולם שמונה זנים פעילים של הנגיף, , ובמכון ויצמן סבורים כי ייתכן שאובדן חוש הריח מהווה אינדיקציה מבדלת בין הזנים.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.