חדש – ספר מתכונים – מבשלים עם הנכדים – אוכל יווני

בילדותי סבתא שלי ז"ל הייתה מבשלת מאכלים שונים ומאוד

טעימים עם הרבה אהבה וסבלנות ועם החותם הייחודי משלה. אני עדיין יכולה להריח את הריחות הטובים ממטבחה…

כמה חבל שלא ביקשתי לבשל יחד איתה.. כמה חבל שלא הספקתי לרשום מתכון לעוגת נפוליאון המטריפת חושים והכל כך ענוגה שלה. סבתוש את חסרה לי!!!!

בימים אלה, יוצא לחנויות הספרים ספר בישול חדש וייחודי "מבשלים עם הנכדים-אוכל יווני" המציע את המטבח כמגרש משחקים ומקום לבילוי זמן איכות יחד עם הילדים והנכדים.

איזו מתנת אהבה טובה יותר יכולים להעניק סבתות וסבים, דודות ודודים, וכמובן ההורים, מאשר ללמד את הילדים לחיות חיים ארוכים ובריאים, באמצעות אוכל טוב ובריא?
הספר "מבשלים עם הנכדים-אוכל יווני" הוא יצירה משותפת של שתי אימהות וחברות החולקות תשוקה עזה לבישול ולחינוך: אביטל שטיין, דוקטור למתמטיקה, המחזיקה במשרות בכירות בתחום ההשכלה הגבוהה בישראל זה עשרים שנה, שהגתה את הרעיון לספר מתוך זיכרונותיה המאושרים מסופי שבוע קסומים שבילתה בילדותה בבית סבתה וסבה בחיפה; וקתרינה זֶרווּ, שפית ובעלים של מסעדה ותיקה ומצליחה מאוד ביוון, שלמדה מדעי המדינה ומנהל ¬ציבורי, אך בחרה ללכת אחרי האהבה והקימה יחד עם קוסטאס בעלה את המסעדה.


מעבר לחוויית הבישול המשותפת, מטרתו של "מבשלים עם הנכדים – אוכל יווני" היא לסייע בחינוך הילדים, הדור הבא של קורבנות הג'אנק פוד, על מנת להעריך את החשיבות של תזונה בריאה. מה עלינו לאכול, מדוע עלינו לאכול מזונות מסוימים, איך לערוך קניות בהיגיון וכמה קל ומהיר להכין ארוחה פשוטה שאינה רק בריאה, אלא גם מענגת. הספר מלמד כיצד לשטוף ירקות היטב, איך להשתמש בסכין בכדי לחתוך אותם, איך לשמן תבנית, ומציע עוד מגוון רחב של מיומנויות רבות אחרות שיהיו שימושיות לא רק במטבח.
הספר מיועד לבישול עם ילדים מגיל שלוש ועד לבנות ובני נוער. בספר כ-100 מתכונים פשוטים ומוסברים היטב של אוכל יווני ביתי, המתאים לטעמם של ילדים, מחומרי הגלם המעולים והבריאים שיש בישראל.

הספר כולל מנות לארוחת הבוקר, חטיפים ומאפים,

מנות פתיחה, סלטים,

ירקות ותוספות, מנות צמחוניות,

דגים, מנות בשר,

ומתוקים.

הספר בעריכתה של נעמה אברמוביץ', כשהמתכונים השונים מלווים בצילומים מרהיבים של צלם הקולינריה המוביל רן בירן, שצולמו ביוון. הספר מכיל מגוון רחב של טיפים שימושיים, כשבכל מתכון מודגשות הפעולות המתאימות לילדים ואילו שרצוי שיעשו המבוגרים.
מטרת הספר היא לבשל יחד, ולאפשר להם להבין תוך כדי עשייה. זה יכול להיות הניצול הטוב ביותר לזמן משפחה יקר, שבו ייבנו יחסים עמוקים ואוהבים באמצעות שיתוף בדברים שאנחנו אוהבים. ילדים אוהבים שמשתפים אותם בפעילויות של המבוגרים, ובישול היא דרך מושלמת לעשות זאת.
אביטל שטיין "מעבר ליתרונות של למידה איך לבחור, לאחסן ולבשל אוכל בריא, הספר מספק את היתרונות שבשיחה, בסיפורים על תולדות המשפחה והמסורות שלה, על איך עברו מתכונים מדור לדור – וכל זאת בזמן שרוקחים עוגיות. הם הרי קולטים מידע ממש כמו ספוגים. בולעים אותו, וזוכרים מה שהם לומדים. ככל שיקדימו ללמוד על אכילה בריאה, כך יגדל הסיכוי שאכילה כזאת תהפוך אצלם להרגל, לאורח חיים".
מחיר מומלץ לצרכן: 128 ₪.

מעטים יודעים, אך אני נשואה לצבר ממוצא יווני, כך שלחלק מהמאכלים נחשפתי בעבר ואף מבשלת/אופה מידי פעם, כמובן באדיבותה של חמותי.

לסיכום:

ספר מלמד ומהנה עם מגוון רחב של מתכונים לא מסובכים שניתן בקלות ובכייף ליישם עם הילדים או הנכדים. אני אמצתי מספר מנות נהדרות ופשוטות הכנה.
ניתן להשיג ברשתות הספרים המובחרות. צומת ספרים, סטימצקי וחנויות הספרים המובחרות.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.