אישור בניית ממ"ד תוך שבועיים – מלחמת חרבות ברזל

בעקבות המצב הביטחוני והדחיפות הרבה בצרכי מיגון של תושבים המועצה הארצית לתכנון

ולבנייה אישרה מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל רחבי הארץ.

פיקוד העורף, בשיתוף מנהל התכנון, הכריז ביום ראשון, ה-29.10.23, על פתיחת מסלול חדש המאפשר לבנות ממ"ד בבית צמוד קרקע בזמן קצר, ללא צורך בהיתר בניה.

המסלול החדש מאפשר לקבל אישור לבניית ממ"ד במבנים שאינם עולים על שתי קומות ועל יחידות דיור שאין מעליהן או מתחתיהן יחידת דיור נוספת ושאין להם מיגון תקני. מרגע קבלת האישור, ניתן להתחיל בבניית הממ"ד.
את הבקשה לבניית ממ"ד יש להגיש באופן מקוון במערכת הרישוי של פיקוד העורף ולצרף את כלל המסמכים בהתאם למפורט בסעיף 3 בהוראת השעה. בפיקוד העוטף מוסרים כי אם הבקשה עומדת בתקנות ובהנחיות, יינתן לה אישור בתוך שבועיים לכל היותר.

התאחדות האדריכלים יצאה ביוזמה של גיוס אנשי תכנון, אשר יוכלו ללוות בחינם לגמרי את בעלי בתים צמודי קרקע המעוניינים להקים באופן מידי ממ"ד בשטחם. הליווי המקצועי יעזור לבעלי הבתים למקם את הממ"ד בצורה הטובה ביותר על פי תנאי השטח, יבטיח שהמבנה עומד בתקני איכות מחמירים ויאפשר בקרה על עלויות הבנייה.

על מנת לייעל את תהליך התכנון ולקצר אותו, פיקוד העורף מציע תכנון לדגמי ממ"ד שונים הניתנים לשימוש עורכי הבקשה או המתכננים, שניתן לשלב בתוכנית המוגשת לאישור. לחלופין, ניתן להציב ממ"ד יביל מדגם המאושר על ידי פיקוד העורף בהתאם לתכנית שאושרה, שמשונע לבית כיחידה מוגמרת.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.