תנאי קבלה לאוניברסיטאות הגדולות – קבלה לאוניברסיטה ללא פסיכומטרי – נגיף קורונה

האוניברסיטאות החליטו להגמיש את תנאי הקבלה ללימודים ולהרחיב אתאפשרויות הקבלה על סמך ציוני הבגרות בלבד, וללא ציון פסיכומטרי. זאת, בשל דחיית מועדי הבחינה הפסיכומטרית וחוסר הוודאות לגבי ההמשך בצל מגפת הקורונה. 

אוניברסיטת בן גוריון הודיעה על הרחבת אפשרות הקבלה על סמך ציוני הבגרות בלבד, ללא ציון פסיכומטרי, לכלל תוכניות הלימודים לתואר ראשון הפתוחות להרשמה. "החלטה זו הגיעה מתוך רצון האוניברסיטה להתחשב במצב המיוחד שנוצר למועמדים ללימודי תואר ראשון שטרם עשו בחינת פסיכומטרי, לאור אי הוודאות שנוצר סביב מועד הבחינה בשל משבר נגיף הקורונה", הסבירו באוניברסיטה. מועמדים שכבר נרשמו לאוניברסיטה יטופלו אוטומטית בהתאם להחלטות וייהנו מעדיפות בקבלה לפי התנאים החדשים. בבן גוריון הדגישו כי מדובר בקבלה מן המניין ללא תנאים מיוחדים.

הטכניון מציע שלושה אפיקים שבהם ניתן להתקבל ללימודי תואר ראשון למעט רפואה ומספר מצומצם של מסלולים ללא בחינה פסיכומטרית. בטכניון מציינים כי ניתן להתקבל על סמך על סמך ציוני הבגרות, קורסי הכנה מקוונים במתמטיקה ובפיזיקה הכוללים את החומר הנלמד בתיכון ומעט מעבר לו, ובחינות סיווג במתמטיקה ובפיזיקה בסוף אותם קורסים. בחינות הסיווג מחליפות את ציון הפסיכומטרי בחישוב נתוני הקבלה.

אפיק קבלה נוסף לטכניון הוא אפיק צבירת נקודות, שבו לומדים הסטודנטים את הסמסטר הראשון בפקולטה שאותה הם בוחרים במסגרת היחידה ללימודי חוץ ובשכר לימוד מותאם, ומתקבלים לטכניון לסמסטר אביב תשפ"א על סמך הישגיהם בסמסטר הראשון. אפיק קבלה נוסף מאפשר קבלה על סמך תעודת בגרות מצטיינת, ללא ציון פסיכומטרי לחלק גדול מהפקולטות בטכניון.

בנוסף, לאור דחיית מועד אפריל של הבחינה הפסיכומטרית, הטכניון יכיר במועד יולי של הבחינה כמועד האחרון הקובע לקבלה ללימודים. לנבחנים במועד זה יישמרו מקומות במסלולי הלימוד לתואר ראשון כמו גם במעונות.

באוניברסיטת בר אילן יאפשרו להירשם ללא פסיכומטרי למגוון רחב של מחלקות נחשבות כמו מדעי המוח, כימיה, משפטים, חינוך, מדעי החיים ועוד. 

בתום חופשת הפסח יפרסמו האוניברסיטאות את המתווים המפורטים באתרי האוניברסיטאות. 

קרדיט: YNET

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.