תהליך נטילת משכנתא – טיפים והנחיות

לפניכם טיפים והנחיות לשלבים השונים בתהליך נטילת משכנתא, שיסייעו לכם להתכונן בצורה מיטבית.

1. חשוב לקבל אישור עקרוני מגורם המלווה לפני חתימה על חוזה הרכישה. אישור זה מסייע לכם להבין מהו הסכום המקסימלי שתוכלו לקבל מהגוף המלווה, תנאי ההלוואה, והאם יש סיכון שהבנק לא יאשר את בקשתכם למשכנתא. הרי שלא תרצו למצא את עצמכם ללא כסף להשלמת העיסקה ולשלם קנס עבור ביטול חוזה הרכישה.

שימו לב♥, לפי הרפורמה החדשה של בנק ישראל למגישים בקשה לאישור עקרוני אונליין הבנק מחויב להשיב תשובה (שלילית או אישור) תוך 5 עד 7 ימי עסקים.

2. בזמן שאתם ממתינים לתשובה מהבנק, מאוד חשוב שתכינו את המסמכים הנדרשים בהם מסמכי זיהוי, אישורי הכנסה מעבודה, תדפיס דפי חשבון עו"ש ועוד.. פעולה שתחסוך לכם זמן יקר בשלב הביטחונות.

3. לאחר שהגשתם את הבקשה הגוף המלווה יבדוק את המידע והנתונים הפיננסיים שלכם.

הוא רואה דבר אחד לנגד עיניו – האם תעמדו בהחזרים לאורך זמן ותחזירו את המשכנתא כמו שעון, או שיש סיכוי כלשהו שלא תצליחו לעמוד בהחזרים, תפגרו בחלק מהתשלומים ואולי אפילו לא תצליחו בכלל להחזיר את המשכנתא שלכם. לפי הסיכון שיש לגוף המלווה בהלוואה הוא מחליט על גובה הריביות, תנאי ההלוואה, סכום ההלוואה, משך זמן ההלוואה.

4. לאחר שקיבלתם אישור עיקרוני מהבנק, השלב הבא הוא להתייעץ עם מומחה בתחום כדי שיסייע בידכם לעשות את הבחירה הנכונה. לא יועץ משכנתאות של הבנק היות והוא עובד של הבנק ודואג לאינטרסים של הבנק. יועץ משכנתאות יכול לסייע לכם להבין את תנאי ההלוואה באופן מקיף ולהתאים אותה במדויק לצרכים הפיננסיים וליכולות שלכם. הוא גם ישיג ריביות הרבה יותר טובות ממה שתשיגו בעצמכם, יבנה לכם תמהיל מותאם אישית ויחסוך לכם הרבה מאוד כסף, זמן וכאב ראש.

5. במידה והחלטתם להמשיך בתהליך מול יועץ משכנתאות של הבנק, עליכם להחליט באיזה בנק תנטלו את המשכנתא. מומלץ להשוות את הריביות ואת תנאי המשכנתא במספר בנקים שונים על מנת להבטיח שתקבלו את ההלוואה המתאימה ביותר לצרכיכם וליכולות שלכם ולראות היכן הכי משתלם לכם לקחת אותה.

תנאי המשכנתא יכולים להשתנות, ולכן תצטרכו סופית לחתום על המשכנתא תוך 24 יום מיום החתימה על התנאים, אחרת הם ישתנו ויכול להיות שלא לטובה.

6. תמהיל משכנתא הוא מסמך של המלווה ההלוואה המרכז את מסלול בודד או מסלולי ההלוואה מהם תורכב המשכנתא ובו תחשיב של תשלום החודשי.

בשלב התמהיל אפשרי רק לשער מה יהיו גובה הריביות במסלולים השונים, אך רק בשלב המשא ומתן תקבלו לידיכם את גובה הריבית המדוייק. יש לציין שבחירת תמהיל נכון למשכנתא הנעשית בצורה חכמה יכולה להשפיע על סכום הכסף שבסופו של דבר תצטרכו להוסיף על סכום ההלוואה שקיבלתם. כתבתי על כך בהרחבה כאן
7.  לאחר שבחרתם בגוף המלווה ובניתם תמהיל הנכון עבורכם כדאי ורצוי לפתוח תיק משכנתא ולאחר מכן תצטרכו להגיש לו בטחונות על מנת שיוכל להעביר את הכסף. הבטחונות נועדו להבטיח לגוף המלווה שתחזירו את ההלוואה. בטחונות שהוא ידרוש מכם תלויים במצבכם הפיננסי, בהתנהלות הכלכלית שלכם ובנכס עצמו.
לאחר שכל הבטחונות יהיו מוכנים התיק יעבור לבדיקה נוספת בבנק המלווה ותקבלו מגוף המלווה אישור סופי לנטילת משכנתא ויעביר בדרך כלל תוך 48 שעות את הכסף.

אחרי שעברנו את כל השלבים וקיבלנו את כספי ההלוואה, זה הזמן ליהנות מהבית החדש שלכם. תודה שהצטרפתם אלי במסע לנטילת משכנתא בדרך לנכס החלומי שלכם!

יש לכם שאלות לגבי נטילת משכנתא? צריכים משכנתא? יש לכם מספר הלוואות ומשכנתא שחונכות אתכם? יש לי פתרון בשבילכם. אל תהססו לפנות אלי. ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

התקשרו לאינה: 052-6999469 – House4U – הבית שלכם למשכנתא.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.