לימודי תואר אקדמי בחינם לחיילים הזכאים

הכנסת אישרה אמש, 20.12.23, באופן סופי את התיקון לחוק "ממדים ללימודים", במסגרתו

לוחמים משוחררים יזכו למימון מלא (100%) של תואר אקדמי, כולל באופן רטרואקטיבי לסטודנטים בהווה הזכאים לכך.

אי לכך, מדינת ישראל תממן 100% משכר הלימוד של לוחמים משוחררים. מדובר בתיקון לחוק שעבר בכנסת ה-24 וזכה לכינוי "ממדים ללימודים", במסגרתו ניתן מימון שכר לימוד בהיקף של 75% לחיילים הזכאים. כעת אושר מימון התואר כולו לחיילים הזכאים.

גם לוחמים משוחררים שהם סטודנטים כיום, יהיו זכאים להשלמה רטרואקטיבית של 100% מהתואר. כמו כן, הוארך פרק הזמן למימוש הזכאות לחמש שנים שלאחר תום השנה שבה חייל השתחרר משירות סדיר, ומ-5 שנים ל-7 שנים מרגע השחרור ללוחמים שהם קצינים ואנשי קבע. לצערי, החוק לא יוחל על חיילי מילואים המשרתים בימים אלו במלחמה.

לאור התנגדות של משרד האוצר להעניק מאה אחוז מימון, היות והם מאמינים שהחייל המשוחרר צריך לשלם דמי רצינות ושכך ההחלטה מה ללמוד ומתי להתחיל תתקבל בכובד ראש, המימון יהיה באופן הדרגתי: 85% מהמענק יוענקו בשנת הלימודים הראשונה, 85% נוספים בשנה השנייה ו-130% בשנה השלישית.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "לאחר הדיון הער אשר התקיים בנושא מימון שכר לימוד ללוחמים בכנסת ה-24, במסגרתו עבר חוק קליטת חיילים משוחררים, התיקון המוצע מבקש להוסיף להטבות הניתנות לחיילים משוחררים הטבה של השתתפות מלאה במימון שכר לימוד ללוחמים במוסדות להשכלה גבוהה, בכפוף לעמידה בתנאים המזכים. תיקון זה יסייע ללוחמים המשוחררים משירות צבאי בהתמודדות עם עומס ההתחייבויות המוטלות עליהם, על ידי הקצאת משאבים למימון שכר לימוד מלא במוסדות השכלה גבוהה. באופן הזה יגבר ביטחונו הכלכלי של החייל המשוחרר, יתחזק מעמדו החברתי ותרומתו היצרנית לחברה הישראלית תגבר אף היא".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך על אישור תיקון לחוק: "חוק ממדים ללימודים עבר! הבטחנו וקיימנו. 100% תקצוב מלגה ללוחמים, חיזוק החיילים זו משימה לאומית. נמשיך בצעדים למען החיילים".

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.