חדש על המדף – ניצוצות – משחק להכרת מושגי יסוד בקבלה

הקַבָּלָה היא תורת הסוד והמיסטיקה היהודית. מי שמעוניין להכיר את מושגי יסוד בקבלה יוכל לעשות

זאת באמצעות "ניצוצות" – משחק מעולם הקבלה ראשון מסוגו בעולם בו נפגשים קבלה, סקרנות, הנאה ואתגר.

אם מדונה, תלמידה מאמינה ומסורה של התורה המיסטית העתיקה, ועוד רבים נוספים היו מחפשים משחק בתחום זה, הרי שבארץ נמצא להם אחד המאפשר להם לשוטט בפרד"ס הקבלי בדרך מהנה וחוויתית .

ניצוצות הנו משחק קלפים ראשון בעולם הקבלה המורכב מ- 52 מושגי יסוד מתוך ספר הזוהר וכתביהם של ענקים כמו ג'יקטיליה , קורדובירו האר"י המורכב מ 13 סדרות נושא ובכל אחת ארבעה מושגים המסודרים לפי ארבע העולמות הקבליים: עולם האצילות המסמל את הרובד הרוחני, עולם הבריאה המסמל את הרובד השכלי, עולם היצירה המסמל את הרובד הרגשי ועולם העשייה המסמל את הרובד הגשמי ומי שמוכן ובשל לתהליך של חיפוש וגילוי, מוזמן ללמוד, להכיר וליישם את הידע הגנוז בדרך משחק ייחודית וחווייתית.

הרעיון של המשחק הוא של חגי רום, מפתח משחקים ממוקדי תוכן שחבר לאמה שם-בה אילון, מורת קבלה, רבה ואמנית ולאיתן קדמי אמן מנדלות ויחד פיתחו וייצרו את "ניצוצות" – משחק קלפים לכל המשפחה המנגיש את עולם הקבלה בדרך מהנה וחווייתית, במגוון אפשרויות ורמות.

חגי רום: "חשבתי איך אוכל להציג ולהבהיר בצורה קלה ופשוטה את המושגים המופשטים מהעולם העשיר והמגוון של הקבלה וזה הוביל אותי למשחק עם 13 סדרות. 13 הוא מספר בעל משמעות יתרה בקבלה המצביע על י"ג מידות הרחמים, ובגימטרייה שווה ל"אחד". בכול סדרה מוצגים 4 מושגים שהקבלה מתארת לפי ארבעה רבדים של המציאות: הרוחני, השכלי, הרגשי והגשמי. ניסינו לאמץ חלק מדגשיה של הקבלה תוך התמקדות בתפקידו וייעודו של האדם – על הסימטריה וההקבלה בינו ובין העולם, הקשר ההדדי עם אלוהים, הבחירה החופשית וההתחדשות האין-סופית".

"ניצוצות" מציעה 4 אפשרויות שונות של המשחק :

  • רביעיות – איסוף סדרות.
  • שתי וערב – איסוף סדרות אופקיות ואנכיות.
  • מטריצה – השלמת מטריצת הסדרות.
  • הקבלה – איסוף סדרות תוך הגדרת המושגים וללא ציון המושגים עצמם.

המשחק כולל חוברת הסבר.

הנה דף מתוך החוברת

המשחק, בשפות עברית ואנגלית, הגיע לחנויות במהלך חודש ינואר 2019 וניתן יהיה להשיגו ברשתות הספרים והמשחקים הגדולות, במרכזי קבלה וישירות כאן ומותאם לכל מי שעולם הקבלה מסקרן אותו.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.