יום העצמאות 2018 – פעילות חינם לכל המשפחה באתר שחזור הקרב ביד מרדכי

קיבוץ יד מרדכי ואתר שחזור הקרב המהווה את אחד הסמלים

הבולטים של גבורה ועצמאות בפעילות מיוחדת לכבוד יום ההולדת ה- 70 למדינה ו75 שנים לעליה לקרקע ביד מרדכי. 

במסגרת הפעילות אתר שחזור הקרב וכלל אתרי המורשת ביד מרדכי פתוחים חינם לקהל המבקרים:

באתר הקרב יוכלו המבקרים להתחפר בתעלות הקשר המקוריות * לטפס על טנקים ושריונית * להכיר את כלי הנשק ששימשו את הלוחמים * לשמוע סיפורי גבורה.

אתר שחזור הקרב, שבזכות חשיבותו הוכרז כאתר הנצחה לאומי המיועד לשימור, שופץ ושודרג לאחרונה באמצעות המועצה לשימור אתרים ואגף מורשת במשרד רוה"מ.

האתר משחזר את סיפור הגבורה הייחודי של חברי יד מרדכי ולוחמי הפלמ"ח בקרב מול צבא מצרים. סיפור קרבות יד מרדכי היה אחד מהפרקים ההרואיים בתולדות מלחמת העצמאות ומילא תפקיד חשוב בהגנה על הנגב והמדינה כולה.  המבקרים מוזמנים לשמוע את סיפורם של המגנים, כ 150 חברי קיבוץ ולוחמי פלמ"ח שהצליחו לעצור מעל ל-2,000 חיילים מצרים ולעכב את התקדמותם צפונה כשיעדם לכבוש את תל אביב.

באתר שחזור הקרב ימתינו למבקרים מדריכים ומדריכות שיציגו את סיפור המקום מזווית אישית של לוחמי הקיבוץ ולוחמי הפלמ"ח. בנוסף, באתר יוכלו המבקרים להתחפר בעמדות ההגנה של קומץ חברי הקיבוץ ואנשי הפלמ"ח, לשחזר את מהלך הקרבות באזור וללמוד על הלחימה העיקשת שנמשכה 6 ימים. המבקרים יתרשמו מכלי הנשק מהתקופה, יתגנבו בתעלות הקשר ואף יטפסו על הטנק ההיסטורי.

במקביל יוכלו המבקרים לעלות לגבעת הפסל של מרדכי אנילביץ, באנדרטת המשוריין ילמדו על סיפור פינוי הילדים שחולצו תחת אש, ולבקר במוזיאון משואה לתקומה המספר את סיפורו של העם היהודי באירופה טרם מלחמת העולם השנייה, החיים בגטו, מרד גטו ורשה ותקומת העם היהודי.

ביום זה לא תתקיים פעילות חוויה קיבוצית ובית הדבש יהיה סגור למבקרים.

·אתר שחזור הקרב נגיש לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.