נסיעות חינם ברכבת הקלה שאמורה לצאת לדרך כבר החודש

אחרי קבלת אישור ההפעלה מחברות הבדיקה הגרמניות, במשרד התחבורה מעריכים כי חברות
נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ותבל, שצפויות להפעיל את הקו האדום מפתח תקווה עד בת ים – יקבלו את האישור הסופי להפעלתו כבר החודש. זאת אם לא יהיו תקלות חריגות ונת"ע תעמוד בתנאים וע"פ גורמים במשרד התחבורה.  
במשרד כבר כינסו ביום חמישי דיון של הוועדה שתכריע באיזה תאריך ייפתח הקו, ובראשה עומד מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן. כבר בכינוסה הראשונה של הוועדה, חבריה אישרו את כלל התקנים לנהגים, סדרנים ופקחים שיעבדו בקו.
בדומה למקרים אחרים שבהם נפתחו קוי רכבת, במשרד התחבורה יעניקו לנוסעי הקו האדום נסיעות חינם בראשית פעילות הרכבת. עדיין לא ידוע לכמה זמן יוענק המענק, אך גורמים במשרד טענו כי ההטבה תינתן לבין שלושה חודשים ועד חצי שנה.
הקו האדום, משתרע לאורך 24 ק"מ וחולף על פני 33 תחנות בפתח תקווה, רמת גן, בני ברק, תל אביב, יפו ובת ים, היה אמור להיפתח כבר באוקטובר 2021, אך נדחה לנובמבר 2022. לאחר הדחייה הראשונה הודיעה רגב כי היא מצפה שהקו יחל את פעילותו אחרי יום העצמאות השנה, ומאוחר יותר דובר על אמצע חודש יוני – אז הובטח כי בתום 45 ימי הרצה ללא תקלות תגיש חברת תבל, שתפעיל את הקו, פנייה רשמית למשרד התחבורה ותבקש אישור לפתיחתו – אולם התקלות שהיו נותרו, ובקשת האישור לא נשלחה.
Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.