כיצד לבחור ילקוט ונעליים לבית הספר ?

נילי ארבל, מנהלת השירות לפיזיותרפיה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מייעצת כיצד כדאי לבחור ילקוט מתאים לכל ילד לפי גילו ומשקלו, ואיך לבחור נעליים מתאימות לבית הספר.

בחירה נכונה של ילקוט גב והתאמתו למימדי הילד חשובה מאד לבריאות הגב. יש לשים לב לכללים מנחים לבחירת הילקוט:
* על הילקוט להיות בעל רצועות כתף רחבות ומרופדות וניתנות לכוונון באמצעות    אבזם.
* על הילקוט להיות בעל ריפוד באזור הגב וכן להכיל מספר תאים המאפשרים      חלוקת משקל הספרים והמחברות.
* יש לוודא שאורך רצועות הכתפיים שווה ומאפשר חלוקה שווה של עומס המשקל
* לדאוג שעיקר משקל הילקוט יימצא מול מרכז הגב ולא מול האגן
* לוודא שקיימים מחזירי אור על גוף הילקוט לבטיחות בדרכים.

חשוב להסביר לילד שעליו לדווח להורים על הופעת כאבי גב או כתפיים בעת נשיאת הילקוט. בכדי להימנע ממשקל יתר מומלץ לשאת בכל יום את חומרי הלימוד הדרושים ליום זה בלבד ולוודא שמשקל הילקוט כשהוא מלא, לא יעלה על 15% ממשקל גופו של הילד.

יש לשקול שימוש בילקוט עם גלגלים בהתאם לתנאי הדרך מהבית לביה"ס ובחזרה. ילקוט עם גלגלים אמנם אינו נישא על גב הילד, אולם משקלו רב יותר, הוא אינו מתאים לעליה במדרגות, הוא דורש מאמץ רב בהרמה, ומעודד תנועה לא סימטרית בגב ובידיים. לכן ההמלצה היא למשוך את התיק פעם ביד ימין ופעם ביד שמאל.

בחירת נעליים

בחירת נעליים וסנדלים לילדים הינה בעלת חשיבות רבה. יש לשים לב למבנה ולסוג הנעליים: רצוי כי הנעל תהיה נעל מעוגלת ורחבה בחלקה הקדמי; חלק הנעל המקיף את עקב הרגל יהיה צמוד אל הרגל, ולא יאפשר לה לצאת מהנעל בעת הליכה. כן מומלץ שהיא תהיה עשויה מחומרים גמישים ונושמים – נעליים העשויות מחומרים קשיחים מפריעות לתנועתיות כף הרגל.

בעת בחירת הנעליים חשוב להתאים את צורת הנעל למבנה כף הרגל. המידה המתאימה תקבע לאחר מדידת נעל ימין ונעל שמאל כשהילד עומד (בדרך כלל אורך כפות הרגליים אינו זהה).

יש שים לב כי הגרביים צריכות להתאים לגודל כפות הרגלים – גרביים קטנות מדי מגבילות תנועה חיונית של  כפות הרגלים, וגרביים גדולות מדי יוצרות קפלים, מוקדי לחץ ואי נוחות.

חשוב לקשור את השרוכים ולהדקם על הנעל, כדי שלא ייפתחו ולא ילחצו. כמו כן רצוי למדוד נעליים בסוף יום פעילות, בגלל נטיית הרגליים להתנפח בסוף היום.

לעוד עצות לחצו כאן

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.